Registrer deg

Login with your Facebook account!
HTML, CSS, PHP, Javascript, Actionscript osv.
trillan
Moderator
Hei.
Jeg lurer på hva man må skrive for at alle skal kunne se den samme fonten, som ikke er standardfont?

F.eks. hvis jeg vil bruke Myrad Pro på en webside.. Hvordan får man det til at alle åpner siden i Myrad Pro, enten de har den eller ei på maskina?

Takk for svar!
sa bamsen!
Innlegg Lør Jan 23, 2010 18:47 Til toppen
Tilt
Inspirerende Medlem
Den der er litt tricky, det er mulig å embede fonter i css for IE ved å konvertere fonten til Embedded OpenType(EOT) type. Firefox tror jeg ikke har noen funksjon på dette enda, har søkt en del om temaet men har ikke funnet en metode som fungerer for alle browsere. De fleste løsningene dreier seg om auto konverterere til flash eller bilde filer, noe som er greit i små doser men ikke hvis du tenker å bruke det på store mengder tekst.

Her er en artikkel om hvordan dette kan løses
http://www.alistapart.com/articles/dynatext/
Innlegg Lør Jan 23, 2010 19:43 Til toppen
Zeriz
Inspirerende Medlem
Google SiFR. ;)
www.studiowang.no
Grafisk design på frilansfot! Se det nye designet mitt.
Innlegg Tor Jan 28, 2010 22:53 Til toppen
Martin
Administrator
Scalable Inman Flash Replacement
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Scalable Inman Flash Replacement (sIFR) is an open source JavaScript and Adobe Flash dynamic web fonts implementation, enabling the replacement of text elements on HTML web pages with Flash equivalents. It was initially developed by Mike Davidson and improved by Mark Wubben. It is a scalable variety of HTML text-to-flash replacement pioneered by Shaun Inman.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_I ... eplacement

Innlegg Fre Jan 29, 2010 00:23 Til toppen
windir
Moderator
Merk at sIFR ikke bør brukes på noe annet enn overskrifter.

Hvis du skal bruke dette på lengere tekster, finnes det kun èn måte å gjøre det på. BRUK websafe fonter.

BTW: det er ingenting som heter "standard fonter i dw" det heter websafe fonts. Altså fonter som alle maskiner får installert som default ved os installasjon.
... ja, jeg bruker mye smileys ...
ULTRAWORKS
Innlegg Søn Jan 31, 2010 13:32 Til toppen
Login with your Facebook account!

Gå tilbake til forumet "Koding"

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest